Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, April 24, 2006

Pandai Macam Lembu

LEMBU: anjing, apa habaq? Macam ada yg tak kena je?
ANJING: Aku tengah tension nih. Mau je aku gigit manusia tadi.
LEMBU : eh? kenapa?
ANJING: aku lalu tepi dua orang mansuia lelaki dan perempuan yg sedang berkepit. Tetiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata "hoi anjing, pergi jauh2,najis!".
LEMBU: Ya, lah.ko kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu.
ANJING: Kalau aku najis sekali pon, kalau dia tersentuh aku, boleh disamak. Yang dia sentuh dan raba2 awek dia tu apa? boleh ke nak samak dosa?
LEMBU: Betul tu. Memegang wanita yg bukan mahramnya tanpa ikatan yg sah, lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang ko anjing,malah tak boleh suci sekalipun di samak.
ANJING:wah.. ayat ko memang power la... manusia kena ubah pepatah "Pandai macam LEMBU"

p/s: quotation from anonymous message I got

1 comments:

barisasourire said...

Istilah samak itu untuk KULIT binatang yang tidak halal dimakan seperti buaya, ulau dsb....

Istilah menyucikan najis terkena anjing dan babi ialah SERTU (perbuatan; menyertu)....

 

Text