Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, May 13, 2010

MAUT '10 (Mukhayyam AUT)

Bismillahi Walhamdulillah...

Biarlah gambar berbicara...

Signboard Mahal... siap model lagi... ish..ish..



Kagum dengan akhwat berdua ni... Subhanallah...



Bersedia hadapi perasaan extreme...


Alhamdulillah, mukhayyam berjalan dengan jayanya. Tahniah kepada semua urusetia dan peserta atas komitmen dan fokus yang baik sepanjang program. InsyaAllah, mukhayyam akan datang kita buat yang lebih baik lagi insyaAllah.

Cadangan akhawat ummahat tentang pengukuhan ilmu-ilmu rumahtangga sesuatu yang perlu diambil perhatian secara serius. Kerana skil-skil keakhawatan sebegitu yang seharusnya kita perlengkapkan diri kita, seperti menjahit, menjaga pemakanan dan kesihatan tubuh badan, pengurusan masa dan waktu, terutama bagi yang bekerja dan paling penting pendidikan anak-anak.

Jadi buat semua wanita terutama yang bergelar dai'e, jangan menunggu-nunggu waktu sudah ta'aruf (untuk menikah) barulah ada kesedaran... dah lambat tu! Sejak bujang lagi, kita perlu perlengkapkan diri kita dengan pengetahuan-pengetahuan yang basic tentang pengurusan rumahtangga. Jangan sampai ikhwah (baca: suami) bising... akhwat ni dakwahnya hebat. terbang sana, terbang sini, tapi masak nasi pun tak reti? waduh,waduh... gawat...gawat...

Sukan extreme yang dialami selama ini, Flying fox, river crossing, water repelling, rafting, kayak, etc...pengalaman itu jangan disia-siakan. Bila kita dah ada pengalaman macam tu, jadikan ia sebagai pelatihan kekuatan, terutama bila kita menjadi sayap kiri seorang suami yang menginfaqkan dirinya di jalan dakwah. Suami kita kuat, jadi diri kita juga perlu menjadi penguat untuk menyusun pengurusan bersama. Syura keluarga, giliran menjaga anak-anak sewaktu liqo' & program, susun atur kerja rumah. Subhanallah, bukan mudah jika tidak kuat.

Haha, macam org dah berkeluarga... Sebab akhir-akhir ni selalu sangat dengar masukan & musykilah perkara yang sama :P

Bittaufiq Wan najah...
Wassalam

0 comments:

 

Text